Meny
Varukorg

Regler & Villkor

Välkommen...

Plastkortstryck.se drivs av:
Plastkortstryck, Lars Engström

Kontaktperson: Lars Engström
E-post: lars.engstrom@plastkortstryck.se
Telefon: 0322-30 33 40, 0708-696210

 

Enkel, säker betalning
Betala säkert med faktura via FortNox Finans, Swish eller Kortköp.

Vad händer efter beställning…
Automatiskt en orderbekräftelse via e-post.
Därefter en faktura via e-post.
Beställning är bindande vid bekräftad order.
Trycksak med eget tryck, skickas korrektur.

VÄLJ VAR DU VILL HANDLA
Handla online där det erbjuds.
Du beställer även via onlinechat eller e-post.
Vid problem eller frågor, kontakta oss.

Våra priser
Priser är styckepriser exkl. moms och frakt. 
Tryckpris avser tryckfärdigt digitalt underlag.
Reservation mot prisförändringar vid skrivfel.
Fraktkostnader per order eller leveransadress.
Kostnader för tillval, faktureras i efterhand.

OBS! Priser som visas är våra lägsta priser.

Våra normala betalningsvilkor:
30 dagar netto från orderdatum.
Sedvanlig kreditprövning genomförs.
Betalning skall ske senast vid leverans.
Faktura skickas direkt vid order (beställning).
Skickas med post, E-post via FortNox Finans.
Betalning skall ske enligt texten på fakturan.
Uppge alltid fakturanummer vid betalning.
Vid frågor kontakta oss, eller Nox Finans direkt.

Swish Instruktioner vid direktbetalning
Vårt Swish nummer: 123 615 14 01

1. Starta Swish appen i din telefonen.
2. Skriv in vårt Swish nummer (se ovan).
3. Skriv in belopp.
4. Skiv in i meddelande "ordernummer: XXXX"
5. Tryck på betala.
6. När din betalning är registrerat hos oss kommer din order att hanteras.

Vid särskild betalning
Vid order (beställning) utan kreditlimit gäller alltid förskottsbetalning,
vi äger även rätt att neka kredit utan angiven anledning. 
Ingen produktion startas innan betalning är registrerad på vårt konto.
Betalning skall ske omgående via faktura från Plastkortstryck, Lars Engström,
eller till vårt Swish konto eller anvisat bankkonto/bankgiro.

Leverans
Leveranstiden eller produktionstiden står angiven ihop med respektive produkt och räknas från godkänt korrektur om inte annat överenskommits. Beställs flera produkter som har olika leveranstider samtidigt kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid.
Önskas delad leverans får beställningar göras var för sig och betalas var för sig.
Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL levererar på en dag från Vårgårda.
För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL tar på sig att leverera.
Expressproduktion kan i de flesta fall erbjudas, för detta tillkommer expresskostnad.
Går försändelsen  i retur pga. felaktiga adressuppgifter debiteras returfrakt.
Vi ansvarar ej för ev. leveransförseningar som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid, vare sig mellan vår produktion till vårt kontor i Vårgårda eller mellan vårt kontor i Vårgårda och slutlig leveransadress. Som beställare ansvarar du för att ange korrekta adressuppgifter samt att det finns någon på plats att ta emot leveransen vardagar mellan 08-17.

Reklamationer
Reklamation skall ske inom 5 arbetsdagar efter leverans. Vi rekommenderar att produkterna kontrolleras direkt efter leverans. Skulle någon produkt inte uppfylla angivna specifikationer skall kontakt och överenskommelse med vår kundservice alltid ske innan eventuell retur. Vid godkänd reklamation förbehåller vi oss rätten att leverera ny produkt inom kortast möjliga tid.

Returer
Mottages ej utan godkänd reklamation.
Kontakta alltid kundtjänst innan retur.
Kund ansvarar för fraktkostnad vid returer av paket.

Tvist
Vid tvister där överenskommelse mellan parterna inte kan nås, avgörs i Alingsås Tingsrätt.

Utskick
Vid beställning accepteras även framtida utskick med erbjudanden, information från Plastkortstryck, Lars Engström. Om ni inte godkänner utskick ska detta anges vid beställningstillfället. Får ni utskick men inte längre vill ha detta, skicka då e-post till info@plastkortstryck.se med ”avanmälan” som rubrik. Ange vilken e-post det gäller.

Leveranshinder
Extrakostnader som uppstår, efterdebiteras när vi fått fakturaspecifikation från speditören.
Felaktiga adressuppgifter: enligt fakturaspecifikation från speditören.
Leveranshinder (ingen på plats): enligt fakturaspecifikation från speditören.
Ändring av leveransadress: enligt fakturaspecifikation från speditören.

Transportskada
Anmäl direkt till fraktbolaget om ni upptäcker att leveransen har skadats i transporten. Om överenskommelse med fraktbolag ej kan nås kontaktar ni oss omgående. Vi ansvarar inte för eventuella transportskador.

Leveransförsening
Vi ansvarar ej för förseningar som beror på omständigheter vi inte kan påverka, t.ex. speditör som ej håller standard leveranstid samt händelser upptagna inom force majeure. Förseningar som beror på inre omständigheter såsom hanterings- och produktionstid rabatteras med 10 %.

Referensbilder
Vid beställning accepteras att vi på vår hemsida får visa referensbilder på beställda produkter. Denna acceptans kan dock dras tillbaka genom att som beställare tydligt nämna detta i samband med lagd order.

Övrigt
Se mer under "Information"

Vi använder kakor och liknande teknologier för att kunna förbättra upplevelsen för våra kunder. Personuppgiftspolicy.